آخرین اخبار
کد مطلب: 125993
ياداشت/
تشکل هاي انقلابي؛ نيرو و محرکه توسعه و پيشرفت در مناطق محروم
تاریخ انتشار : 1398/03/04 11:38:47
نمایش : 987
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ انجمن ها، گروها، تشکل ها يا قرارگاه هاي انقلابي پس از انقلاب اسلامي با هدف هاي مختلف و اغلب به صورت خودجوش توسط دانشجويان يا افراد تحصيلکرده شکل گرفتند. دغدغه و هدف بسياري از اين تشکل ها از ابتدا انجام امور اصلاحي در روستا، شهر يا حتي کشور بوده است. مهمترين ويژگي اين تشکل ها مردمي و خودجوش بودن آنها است. در حقيقت اين تشکل ها به عنوان يکي از نهادهاي انقلابي همواره در صف مبارزه با انواع فتنه هاي اعتقادي و فرهنگي، از سوي دشمنان داخلي و خارجي قرار گرفتند.
وجود تشکل هاي انقلابي در هر چارچوب و جايگاهي مي تواند همانند ابزاري مؤثر بسياري از تحولات يک منطقه از شهر تا روستا و... را زير نظر گرفته همچنين با نظارت و تحليل و تجزيه مسائل رويکردي اصلاحي داشته باشند. قرارگاه هاي فکري موجود با رصد و ارزيابي وقايع همانند اهرم فشاري بسياري از مطالبات بر حق مردم را پيگيري مي کند و از هر مسئولي در هر جايگاهي پاسخگويي در برابر اعمال و رفتار خود را مي خواهند. اين مسئله به هيج وجه دخالت در امور اداري و.. محسوب نمي شود بلکه اگر قائل به اصل مطالبه گري باشيم با تمام وجود از اين تشکل هاي فکري – فرهنگي که اتفاقا متشکل از جوانان تحصيلکرده و دلسوز منطقه و شهر خود مي باشند حمايت خواهيم کرد.
البته اين حقيقت وجود دارد که گاهاً افرادي به هر دليل و با هر بهانه اي اصل اين تشکل ها يا قرارگاه ها و.. را مورد حمله قرار مي دهند، اما در دنياي سياست برخي از حقايق براي عده اي قابل درک و هضم شدن نيست به همين دليل تلاش مي کنند به اصل مسئله لطمه بزنند. اين احتمال وجود دارد که اين مسئله بيشتر بخاطر توهم سهم خواهي از قدرت در بين افراد شکل مي گيرد اين در حالي است که يک تشکل انقلابي در چارچوب مشخص و به عنوان مرزداران تفکر جامعه اسلامي در محدوده خود فعاليت خواهند کرد و به هيج وجه به دنبال کسب قدرت و منفعت خاصي نيستند اين مسئله حداقل در سال هاي طولاني فعاليت انجمن ها يا تشکل هاي انقلابي ثابت شده است.
در اهميت قرارگاه ها يا تشکل هاي انقلابي همين بس که رهبري جمهوري اسلامي ايران نيز بارها بر آن تأکيد کرده اند به خصوص که ساز و کار مناسب براي مديريت عرصه هاي مختلف فکري – فرهنگي کشور را در استفاده از مدل قرارگاهي مطرح کرده اند و نکته جالب اين است که ارزش قرارگاه هاي فکري را کمتر از قرارگاه هاي نظامي نمي دانند زيرا شرايط نظام بين الملل به گونه اي است که از ابتداي انقلاب تا کنون جنگ فکري بزرگي بر عليه ايران شکل گرفته و در وهله اول وظيفه تشکل ها يا قرارگاه هاي انقلابي مقابله با اين حملات از خارج و حتي داخل است. بدين ترتيب هر قرارگاه يا تشکل انقلابي در چارچوب کاملاً قانوني اين مشروعيت را دارد که از مسئولين شهر يا کشور و... مطالبه گري کنند به خصوص در مناطق محروم و کم توسعه که تنها با وجود اين گروهاي فشار است که مي توان از مسئولين مربوطه احقاق حقوق مردم را طلب کرد.
در شهرستان لردگان نيز خوشبختانه در چارچوب گام دوم انقلاب و در راستاي حکم آتش به اختيار در عرصه فرهنگي توسط مقام معظم رهبري، قرارگاه فکري- فرهنگي به عنوان شيخ پياده تشکيل شد، قرارگاه انقلابي که در چاچوب قوانين جمهوري اسلامي ايران و با هدف توسعه همه جانبه و با طرح و ارائه برنامه هاي مختلف در صدد فراهم کردن زمينه هاي توسعه فکري- فرهنگي و.. در شهرستان کم توسعه و محروم لردگان بوده است. اقدامي که در صورت حمايت هاي مسئولين و مردم در بلند مدت بسياري از مشکلات سياسي، اجتماعي- فرهنگي و.. شهرستان را تحليل و تجزيه و کاهش خواهد داد.
در حقيقت جامعه امروز لردگان به وجود چنين تشکل يا قرارگاه انقلابي به شدت نياز دارد، در سطوح مختلف همه شاهد برخي از مشکلات بوده ايم براي نمونه مسئله انتخابات مجلس شوراي اسلامي يا شوراي شهر نياز به بررسي کانديدها، عملکردهاي آنها و.. دارد تا با ارزيابي دقيق و علمي در انتخابات مشارکت داشت يا در مورد وضعيت آموزشي شهرستان، وضعيت دانشگاه ها و امکانات لازم براي آموزش دانشجويان و صدها مسئله ديگر که در صورت وجود يک تشکل انقلابي فضا براي مطالبه گري آنها شکل خواهد گرفت در حالي که فقدان چنين واحد منسجمي که هيچگونه منفعت خاصي را دنبال نمي کند رسيدن به توسعه در همه سطوح حداقل براي شهر لردگان را کمرنگ خواهد کرد.
بنابراين لازم است از وجود چنين قرارگاه انقلابي در شهرستان حمايت کرد، اين تشکل در ابتداي راه خود قرار دارد و تنها با پشتوانه مردمي است که مي تواند براي نسل آينده زمينه هاي رشد و پيشرفت در همه سطوح را فراهم کند. مردم شهرستان لردگان بزرگترين سرمايه قرارگاه شيخ پياده هستند تشکلي که فارغ از هر فاميل و طايفه، دسته و جناح، علاقه و سليقه اي تنها با تکيه بر قوانين نظام جمهوري اسلامي و در کمال شجاعت و تدبير به صورت مستقل فعاليت خواهد کرد و به هيچ وجه در رسيدن به مطالبات بر حق مردم در مقابل هيچ فرد و گروهي کوتاه نخواهد آمد.
حجت الاسلام سيد مهدي تاج زاده امام جمعه لردگان نيز با تأکيد بر اين مسئله وجود چنين قرارگاه ها يا تشکل هاي انقلابي را لازمه جامعه امروز لردگان دانسته که خود نشان دهنده حرکت صحيح قرارگاه شيخ پياده براي مطالبه گري در سطوح مختلف بوده است..

نويسنده: محمد رضا عسکري ارمندي.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس